DimCoppen is gespecialiseerd in het versterken van de marktpositie van haar klanten. Het bedrijf adviseert op gebieden als merkpositionering en marketingstrategie, verkoopbevordering en communicatie, design van verpakkingen, showrooms en bezoekerscentra en de inzet van internet en social media. Door de inzet van DimCoppen krijgen klanten een betere merkbekendheid, een beter imago, hogere omzetten, gemotiveerder personeel en ze onderscheiden zich sterker van de concurrentie. 

De lange staat van dienst van het bedrijf begint in 1969. In de goede oude 'Mad men'-tijd, toen Ton Coppen in Roermond een 'reklameburo' oprichtte. De focus lag op ontwerp en reclame. In 2003 nam Loek Gussenhoven het bureau over en werd het werkgebied verbreed naar marketing en communicatie. In 2012 werd Vermeulen Brand Design overgenomen en in 2015 Dim Communicatie. Daardoor is het bedrijf, met als nieuwe naam DimCoppen, uitgegroeid tot een complete merkenbouwer. Bepaald geen eendagsvlieg dus. DimCoppen werkt voor regionale, nationale en internationale klanten die op zoek zijn naar een stabiele partner die structureel gaat voor resultaat.

Vanaf 2016 voert DimCoppen vier labels; DimCoppen Marketing, DimCoppen Communications, DimCoppen Online en DimCoppen Design. Elke unit met een eigen, uniek specialisme, maar gezamenlijk met één visie, in één groep.

 

Daarom is Scheers Groep de supporter van onze ambitie

“Scheers Groep positioneert zich als de ‘supporter van ambitie’; de partij die ambitieuze ondernemers met raad en daad terzijde staat. En dat beperkt zich niet alleen tot een goede financiële verslaglegging. In de gesprekken die ik met Peter Scheers voer, komt dat goed tot uiting. Scheers zet me aan het denken over diverse onderwerpen in onze bedrijfsvoering en geeft me de ruimte om daar zelf een mening over te vormen. Soms krijg ik waardevolle suggesties, soms kritische vragen. Die coachende houding geeft me het vertrouwen dat ik alert blijf en niets vergeet. Twee jaar geleden nam ik Dim in Tegelen over. Tijdens de overname van Dim kwam er veel op me af. Scheers heeft me daarbij goed geadviseerd en ondersteund. Niet alleen met juiste financiële prognoses, maar ook met ideeën voor de personele organisatie, cultuurverandering en het benutten van omzetmogelijkheden. Mede dankzij Scheers staat er nu een gezonde organisatie met groeipotentie.”

Loek Gussenhoven, directeur-eigenaar DimCoppen